Monday, January 7, 2008

کتاب دوازده قرن سکوت

سلام دوستان . امروز میخواهم یک کتاب به شما معرفی کنم که البته غیرمذهبی و تاریخی است. میدانید که پان ایرانیها و سلطنت طلبان خیلی سعی دارند بگویند که ایران به خاطر ورود اسلام دچار ضعف و انحطاط شد . خب من فکر میکنم کسانی که میخواهند در بحث با این افراطیون موفق باشند باید این کتاب از سری کتب "تأملی دردر بنیان تاریخ ایران" را حتما بخوانند. این کتاب را در بازار با نام «دوازده قرن سکوت» میشناسند. کتاب مد نظر ما کتاب اول دوازده قرن سکوت با نام برآمدن هخامنشیان است(دوازده قرن سکوت در چند جلد بیرون امده ما با جلد یکمش کار داریم.) قیمت این کتاب در بازار تنها 2000 تومان است که من به تمام دوستان مسلمانم توصیه میکنم حتما آنرا مطالعه نمایند.



عکس کتاب



در مورد کتاب:


این کتاب به بازبینی تاریخ هخامنشیان میپردازد و با ذکر دلایلی قصد دارد بگوید پایان رشد علمی ایران از آغاز اسلام نبوده بلکه با روی کار آمدن هخامنشیان بوده است. نویسنده در بخشهایی از این کتاب ابراز میدارد که هنر و صنعت در ایران باستان پس از روی کار آمدن هخامنشیان در واقع یاتقلیدی از هنر ایران پیش از هخامنشیان و مناطق فتح شده بوده و یا اقتباسی از فرهنگ یونان و روم. نویسنده در این کتاب میگوید که مسند علم که تا پیش از هخامنشیان در بین النهرین بود به اروپا منتقل شد ... به هر حال فرصتی برای تمام اقشار تا نگاه نوینی به تاریخ ایران و هخامنشیان داشته باشند زیرا خیلیها به خاطر وسعت حکومت هخامنشی فکر میکنند علم و دانش هم در دست آنان بوده است. کتاب را بخوانید و فکر کنید!



به متعصبینی هم که ناراحت میشوند میگم که چه ایرادی دارد که بعد از اینهمه نظر موافق یک نظر مخالف هم بشنوید؟ مگر نمیگویید آزادی اندیشه؟!!!



محل دریافت نظرات